söndag 9 januari 2011

نقدی بر ربنای استاد شجریان و روزه

امسال دولت محمود راستگو اعلام کرد که در ماه رمضان دعای ربنای استاد شجریان پخش نخواهد شد. داد و فریاد زیادی بلد شد که ما می خواهیم هنگام افطار دعای ربنای استاد شجریان را بشنویم.
کمتر کسی بود که کمی ژرف تر فکر کند.
در این باره باید به دونکته اساسی اشاره کرد اول اینکه روزه برای سلامتی مضر است. از نظر علمی ثابت شده که نرسیدن آب به بدن باعث مرگ سلولهای مغزی می شود. دوم اینکه استاد شجریان در بخشی از ربنای خود داستان یاران غار یا همان اصحاب کهف را می خواند. این داستان از نطر علمی مردود است. بدن انسان چه در خواب و چه در بیداری به آب و غذا نیاز دارد. قلب باید کار کند و خون را به تمام بدن پمپ نماید و برای این کار به انرژی نیاز دارد که از راه غذا خوردن به او می رسد. پس یدانیم که هیچ فردی نمی تواند بدون غذا خوردن حتی در حالت خواب چند سال زنده بماد.
در مورد روزه باید گفت که روزه اوج بی عدالتی است. یک دختر نه ساله همان روزه ای را باید بگیرد که یک مرد سی و پنج ساله می گیرد در صورتیکه هیچ گاه توان این دو نفر با هم یکسان نیست.
روزه را باورزش مقایسه کنیم. همه می گویند ورزش برای سلامتی مفید است ولی آیا ورزشی که یک مرد سی ساله انجام می دهد برای یک دختر نه ساله هم مفید است؟ البته خیر.
روزه غلط ترین نسخه برای سلامتی انسانهاست.
برای رهایی از شر اهریمن باید خرافات را کنار بگذاریم



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar