söndag 2 januari 2011

یکی از خرافات مردم زرقان


قرنها تسلط روضه خوانها، تعزیه خوانان بر فرهنگ مردم ایران باعث شده که در بسیاری از شهرهای ایران خرافات بسیاری در بین مردم رایج شده.
یکی از این خرافات علم است، چوبی که بر سر آن پارچه هایی می بندند و با توسل به ابوالفضل از آن حاجت می خواهند

در این ویدیو من به مردم شهرم زرقان می گویم که ابوالفضل از انجام درخواستهای شما ناتوان است
او نتوانست یک مشک آب را به خیمه ها برساند چطور از او توقع دارید فرزند شما را شفا دهد؟
اوبوالفضل و حاجت دادن او خرافه ای بیش نیست




5 kommentarer:

  1. باسوات! اول برو فارسی نوشتن رو یاد بگیر بعد افاضه ی فیض کن! اولا اوبوالفضل نه و حضرت ابوالفضل ع و ثانیا هر قهرمانی را امثال تو می توانند ناجوانمردانه و با پرتاب تیر از راه دور از پای درآورند و این دلیل بر ناتوانی آن قهرمان یا توانایی بزدلانی که بجای رویارویی مستقیم از روش های ناجوانمردانه بهره می برند نیست. کاش بیخردی امثال تو کرانه داشت تا خردمندان بیش از این تأسف نخورند.

    SvaraRadera
  2. بادرود بر شما یار گرامی بچه کدام محله زرقانی من در سال 59 قبر سر پوزه امام زاده قاسم رو نبش قبر کردم وخراب تا به مردم زرقون بگم اینا خرافه هستش که بعدها حتما شما از ان مطلع شدید اگر دوست داری با من تماس بگیرید تلفنم 0049.1625988882 میباشد آموا من بچهای حسین علی مشتی سین هستم

    SvaraRadera
  3. خرافات فقط تعویذ و طلسمات‌بستن یا قدوس و بدوح نوشتن نیست. اینها در واقع نوعی مشغولیات بی‌آزار برای عامه و عوام است که نظایرش را همه‌جا می‌توان دید. خرافات در حقیقت با تعیین سرنوشت آدمی به مشیت الهی و وعده و وعیدش به بهشت و جهنم ـ که اکنون جوانان ما به خاطرش جان می‌دهند ـ آغاز می‌شود، با افسار زدن توده‌ها از طریق چنین شگردهایی ادامه می‌یابد و همو اره به این امید غایی منجر می‌گردد که سرانجام غیبت کبرای ولی‌عصر نیز بسر خواهد رسید. خرافات آن است که بتوان افرادی را از لای درزهای سیاه تاریخی‌شده‌ی ملتی بیرون کشید، ناشناختنی و معصوم شناساند و آنها را سرمشق و آرمان مجسم مردم ساخت. خرافات آن است که کتابی بتواند با هر کلام و کلمه‌ای از نصش عقل ملتی را زایل‌تر کند و تکلیفش را جاودانه از پیش معین نماید. در سراسر احیای به اصطلاح الهی تاریخ ما الیاف و رشته‌های چنین توری دست و پای سیاست و فرهنگ ما را به‌هم و در‌هم بسته و آنها را ظاهراً برای آینده‌ی نزدیک نیز مهار کرده است.

    SvaraRadera
  4. زرقان کجاست دوست عزیز؟؟

    SvaraRadera
  5. من قبول ندارم که اخوندی میگه نیومدن باران از بی حجابیه اما بیشعور با سواد چرا به حضرت ابوالفضل توهین می کنی احمق

    SvaraRadera