torsdag 10 februari 2011

هر کجا شهر مسلمانان است از گه و گند بود آکنده

دختر 14 ساله بنگلادشی 'در اثر خونریزی ناشی از شلاق درگذشت'

هر کجا شهر مسلمانان است از گه و گند بود آکنده
بی بی سی : معاینات تازه به روی جسد یک دختر 14 ساله بنگلادشی که ادعا می شد با یک مرد متاهل رابطه داشته نشان می دهد که او در اثر خونریزی ناشی از ضربات شلاق جان باخته است.

معاون وزارت دادگستری بنگلادش به بی بی سی گفت که پزشکان در داکا زخم های متعددی روی جسد "حنا بگیوم" مشاهده کرده اند.
دیوان عالی بنگلادش دستور نبش قبر و انتقال جسد این دختر به پایتخت را داده بود.
خانم بگیوم شش روز بعد از شلاق خوردن در ماه گذشته در بیمارستان درگذشت. این حادثه باعث شوک زیاد در بنگلادش و دیگر کشورها شده است.
پلیس تحقیقات جنایی در مورد قتل را آغاز کرده است.
پزشکانی که تحقیقات اولیه را انجام داده بودند و می گفتند هیچ جراحتی مشاهده نکرده اند، قرار است روز پنجشنبه برای ارائه توضیحات در مورد یافته های خود به دیوان عالی مراجعه کنند.
معاینات ثانوی توسط تیمی در بیمارستان کالج پزشکی داکا انجام شد.
الطاف حسین معاون وزارت دادگستری به سرویس بنگالی بی بی سی گفت: "در این معاینات تازه، جراحات متعددی مشاهده شد."

بازداشت
حنا بگیوم، که 14 سال داشت، روز 31 ژانویه دفن شد. یک هفته پیشتر، او در روستای خود حدود 80 ضربه شلاق خورده بود. او ساکن روستای چامتا در بخش شهریاتپور در حدود 90 کیلومتری داکا بود.

دادگاهی در این روستا متشکل از بزرگان و روحانیون محل او را به رابطه نامشروع با پسر عمویش، محبوب خان، متهم کرده بود. خانواده بگیوم این ادعا را علیه دختر خود رد کرده اند.
شورای روستا آقای خان را نیز در اتهام "تجاوز" گناهکار شناخت و او را به شلاق محکوم کرد، اما او در جریان مجازات موفق به فرار شد.
پلیس او را متهم اصلی پرونده شناخته است. اداره پلیس روز چهارشنبه گفت که او در نزدیکی داکا دستگیر شده است.
خبرنگاران می گویند که اگر دادگاه تشخیص دهد که اقدامات او منجر به مرگ حنا شده، ممکن است با اتهامات تجاوز و یا حتی قتل مواجه شود.
چهار نفر دیگر از جمله یک روحانی مسلمان در ارتباط با مرگ حنا دستگیر شده اند.
دیوان عالی پس از آن درگیر پرونده شد که رسانه های محلی گزارش دادند که تلاشی عمدی برای سرپوش گذاشتن بر ماجرا در شهریاتپور وجود داشته است.
این دومین مورد از یک حادثه مرگبار در ارتباط با اجرای مجازات شریعت اسلامی از زمان ممنوع شدن آن در سال گذشته توسط دیوان عالی است.
در ماه دسامبر زنی 40 ساله در محله رجشاهی پس از تنبیه شدن با چوب به خاطر آنچه ادعا می شد رابطه با پسرخوانده اش است کشته شد.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar