lördag 31 mars 2012

söndag 25 mars 2012

جناب بی بی سی چرا در فیلم کورش از رفتار او با یهودیان سخنی نگفتی


http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2012/03/120323_l51_great_persians_cyrus_bio.shtml
یکی از مهمترین بخش های تاریخ زندگی کورش برخورد بسیار خوب او با یهودیانی بود که در بابل اسیر بودند.
بخشی از تاریخ که برای دوستی دو ملت ایران و اسرائیل بسیار مهم است. در فیلمی که بی بی سی ساخته هیچ اشاره ای به این بخش مهم از زندگی کورش نشده. 
به راستی آیا نگفتن این بخش از تاریخ در این فیلم غیر عمدی نبوده؟

lördag 24 mars 2012

چند توصیه ساده برای کاهش وکنترل وزن

آب زیاد بنوشید، سالاد زیاد بخورید، به مدت زیاد گرسنگی نکشید، از مقدار برنج، ، سیب .زمینی و نان در وعده های غذایی بکاهید شبها هم میوه نخورید
در کاهش وزن هم عجله نکنید، وزن شما در طول چند سال زیاد شده بهتر است با فشار کمتری در طول یک برنامه بلند مدت آنرا کاهش داده و سپس کنترل نمایید.

حداقل آب مورد نیاز بدن خانمها 45 درصد و آقایان 50 درصد وزن بدنشان است. 
نوشیدن آب علاوه بر اینکه به هضم غذا و دفع مواد زاید بدن کمک می کند باعث می شود انسان غدای کمتری نیز بخورد
حداقل دولیتر در روز آب باید بنوشید یعنی حدود 8 لیوان
سالاد را حتما فراموش نکید. سالاد البته بدون روغن و سس ماینوز علاوه بر اینکه کالری به بدن نمی دهد که باعث اضافه وزن شود مقدار زیادی از ویتامینهای بدن را تامین می کند و احساس گرسنگی شما را هم کمتر می کند. سالاد را حتما همراه با غذا بخورید نه بعد از عذا. خوردن سالاد باعث می شود شما برنج، نان یا سیب زمینی را کمتر بخورید.
وقتی در روز احساس گرسنگی می کنید سالاد بخورید و آب بنوشید بدین ترتیب بدون نگرانی از اضافه وزن گرسنگی خود را رفع کرده اید
به مدت طولانی گرسنگی کشیدن باعث می شود که بدن فکر کند دوباره گرسنه خواهد شد و به همین دلیل برای دوران گرسنگی بعدی چربی را در خود ذخیره می کند که خود عامل اضافه وزن است.  یک کاسه سالاد درست کنید و با خود به سر کار ببرید و به محض گرسنه شدن سالاد میل کنید.
برنج، سیب زمینی و نان غذاهایی هستند که باعث انباشت چربی در بدن می شوند. به خصوص در شب از مقدار این سه غذا کاسته و مقدار سالاد بیشتر کنید.
خوردن میوه در شب باعث انباشت چربی در بدن و اضافه وزن می شود. میوه را حتما در طول روز که فعالیت فیزیکی دارید میل نمایید.




fredag 16 mars 2012

چهارشنبه سوری نوروز 91 در شهر مالمو سوئد

نکته قابل توجه در این مراسم ایمنی آن است که می تواند الگو باشد برای سایر برگزار کنندگان این مراسم در دیگر نقاط جهان. هفت آتش برای بزرگسالان و هفت آتش برای خردسالان که دو طرف آنها نرده کشیده شده و افراد از یک طرف وارد می شوند، روی آتش ها می پرند و از طرف دیگر خارج. چند نفر هم مسئول کنترل ایمنی افراد هستند